ZACISKI
Zacisk to jeden z ważniejszych elementów hulajnogi. Odpowiedni zacisk jest kluczowy do prawidłowego działania każdego systemu kompresji. Zaciski dzielą się na: zaciski czterośrubowe oraz dwuśrubowe.
DO CZEGO JEST ZACISK CZTEROŚRUBOWY I DWUŚRUBOWY?
Zaciski czterośrubowy zapewnia silniejsze mocowanie, przez co hulajnoga nie wymaga częstego serwisu eliminującego luzy. W porównaniu z zaciskami dwuśrubowymi, są jednak cięższe, dlatego wyboru dokonujemy zawsze zgodnie z naszymi priorytetami oraz stylem jazdy.
Obecnie najczęściej kupowane są zaciski dwuśrubowe. Zawdzięczają to swojej niskiej wadze, która jest istotna dla większości riderów. W związku z tym producenci wypuszczają na rynek wiele ciekawych i innowacyjnych konstrukcji zacisków dwuśrubowych, a ich wybór jest ogromny.
JAKI ZACISK DO MOJEJ KIEROWNICY?
Przy wyborze zacisku zawsze bierzemy pod uwagę resztę posiadanego osprzętu. Zacisk musi być zgodny z systemem mocowania pozostałych elementów i rozmiaru kierownicy.
Zaciski występują na kierownice o dwóch średnicach zewnętrznych: standard oraz oversized. Pod systemy ICS, HIC oraz IHC stosujemy zaciski dwuśrubowe. Natomiast pod system SCS wspomniany czterośrubowy. To samo tyczy się typu kierownic.