Darmowa wysyłka powyżej 200zł*
Najbliższa wysyłka paczek: jutro o 18:30
365 dni na zwrot!
+48 22 230 26 90 sklep@scootive.pl
koszyk

Porady techniczne

Techniczne sprawy dotyczące hulajnogi wyczynowej.

Systemy kompresji

System kompresji – najkrócej, jest to system łączenia kierownicy z widelcem. Obecnie wyróżniamy 5 rodzajów systemów kompresji: SCS, IHC, HIC, ICS oraz Gwintowany System Kompresji.

Standard Compression System (SCS)

SCS - (Standard Compression System) system kompresji składający się z 3-, 4- lub 5-śrubowego zacisku oraz śruby i podkładki kompresyjnej. Podkładka kompresyjna włożona do SCS zatrzymuje się na zwężeniu ścianek zacisku, a przez podkładkę przechodzi śruba wkręcana do widelca. Dolna część zacisku dociska topcap(górny element sterów). Siłę nacisku reguluje się śrubą kompresyjną, przechodzącą przez podkładkę. Zaciski SCS występują w dwóch różnych wariantach średnicy szerszego otworu (regular/standard 32mm i oversize 35mm) i dobiera się go w zależności od średnicy zewnętrznej kierownicy. Pasuje tylko do widelców pod system SCS lub HIC.

Etapy skręcania SCS:

  1. założenie Zacisku na widelec węższą stroną
  2. włożenie od góry do zacisku podkładki
  3. włożenie śruby kompresyjnej w podkładkę
  4. wkręcenie śruby przez podkładkę w widelec
  5. włożenie kierownicy w górny otwór
  6. skręcenie śrub w zacisku 3, 4 lub 5 w zależności od rodzaju zacisku

Integrated Headset Compression (IHC)

IHC - (Internal Hidden Compression) lżejsza wersja systemu HIC. System częściowo wbudowany w widelec. Składa się ze śruby, długiej tulejki, podkładki i pierścienia. Śruba przechodzi przez podkładkę, która napiera na tuleję dociskając pierścień włożony w łożysko sterów. Siłę nacisku na stery reguluje się śrubą wkręcającą się w widelec. System współpracuje tylko z kierownicami o średnicy wewnętrznej ok. 28.6mm i nacięciem.

Etapy skręcania IHC:

  1. włożenie samego widelca IHC od spodu do główki hulajnogi. W główce powinny już znajdować się łożyska sterowe
  2. od góry nałożyć kolejno: pierścień-tuleję-podkładkę-śrubę
  3. skręcić śrubę od góry
  4. nałożyć na śrubę, podkładkę, tuleje i pierśćień topcap(górny element sterów)
  5. nałożyć na całość kierownice z zaciskiem
  6. dokręcić zacisk

Hidden Internal Compression

HIC - (Hidden Internal Compression) system ten składa się długiej naciętej tulejki, podkładki, pierścienia i śruby kompresyjnej. Śruba przechodzi do widelca przez podkładkę i tuleję naciskając topcap(górny element sterów). System współpracuje tylko z kierownicami z nacięciem o średnicy wewnętrznej ok. 31.7 mm i widelcami pod system SCS lub HIC.

Etapy skręcania HIC:

  1. na widelec od góry nakładamy tuleję z nacięciem
  2. na tuleje nakładamy podkładkę z dziurą w środku
  3. do podkładki wkładamy śrubę kompresyjną
  4. dokręcamy śrubę w podkładce, tak by wkręciła się w widelec
  5. na całość zakładamy kierownicę z zaciskiem
  6. skręcamy zacisk

Inverted Compression System (ICS)

ICS10 - (Inverted Compression System) system składa się ze śruby i gwiazdki kompresyjnej. Śruba przechodzi przez widelec od dołu, przez dziurę w widelcu wkręcając się w gwiazdkę wbitą w kierownicę. W ten sposób kierownica dociska topcap(górny element sterów). System współpracuje tylko z widelcami ICS 10, kierownicami o średnicy wewnętrznej ok. 28.6mm i nacięciem.

Etapy skręcania ICS10:

  1. !!!jeśli posiadasz już wbitą gwiazdkę do kierownicy przejdź do punktu 2!!!
    Mierzymy wysokość na jaką odstaje od topcapa (górnej części sterów) rura włożonego od spodu do główki podestu widelca (z założonymi już sterami) i dodajemy do tego 2 cm. Na uzyskany wymiar wbijamy równo gwiazdkę do środka kierownicy
  2. odkręcamy ośkę w przednim widelcu i wyciągamy przednie kółko
  3. na wystającą rurę widelca nakładamy kierownicę z założonym wcześniej na nią zaciskiem
  4. od dołu do widelca wkładamy śrubę (gwintem do środka)
  5. długim kluczem dokręcamy(w prawą stronę) w/w śrubę tak by wkręciła się w gwiazdkę znajdującą się w kierownicy
  6. Zakładamy przednie kółko i sprawdzamy czy kierownica jest ustawiona równo w stosunku do kółka
  7. dokręcamy zacisk